Trápí vás negativní recenze na Googlu? Zjistěte, jak odstranit recenzi na Google. Negativní recenze mohou poškodit online reputaci vaší značky a dokonce mít až zdrcující dopady na podnikání.
Obsah
Proč odstranit recenzi?
Pojďme si na úvod říct, že Google je nejpopulárnějším webem na světě a také nejnavštěvovanějším webem s recenzemi podniků, tedy kam se uživatelé obracejí nejčastěji, když si chtějí přečíst recenze firmy, za kterou se chystají.
Cílem firmy by ale nemělo mít maximální hodnocení s 5 hvězdičkami, neboť studie firmy PowerReviews a Univerzity v Northwesternu zjistila, že uživatelé nedůvěřují 100% pozitivnímu hodnocení. S větší pravděpodobností nakoupí u firem s hodnocením mezi 4,2 a 4,5. Pokud sem tam nějakou negativní recenzi získáte, není to na škodu. Je to přirozené, ne vždy je možné vyhovět každému dle jeho představ.
Jak odstranit recenzi na Google
Odstranění recenzí na firemním profilu není jednoduché. Bohužel neexistuje zázračné tlačítko Odstranit recenzi.
Existují dvě možnosti, jak docílit smazání recenze:
- recenzi nahlásit a tím požádat společnost Google o odstranění podvodných recenzí nebo recenzí, které porušují zásady společnosti Google pro recenze,
- požádat recenzenta přímo o smazání své vlastní recenze.
Nahlášení recenze
Je-li recenze proti zásadám nebo se jedná o podvodnou recenzi, můžete ji nahlásit.
Jaké recenze lze odstranit?
Nejčastější scénáře, které jsou proti pravidlům:
- falešná recenze,
- recenzent má konflikt zájmů (např. konkurence),
- recenze je obtěžující, nenávistná, pohoršující nebo obsahuje osobní údaje.
Důvodů je daleko více, projděte si kompletní zásady.
Pokud je ale recenze napsaná reálným klientem a její obsah se vám z nějakého důvodu nelíbí, ale není proti pravidlům, takovou recenzi odstranit nelze.
Postup odstranění recenzí na Googlu
- Přihlaste se do firemního profilu
- Otevřete profil své firmy
- V nabídce zvolte Recenze
- Najděte recenzi, kterou chcete nahlásit
- U vybrané recenze klikněte na tři tečky a zvolte Nahlásit jako nevhodné

Následně Google prověří, zda recenze opravdu splňuje nároky na její odstranění.
Požádání recenzenta o smazání recenze
Recenzenti mohou upravit nebo smazat svou recenzi, kterou publikovali.

Můžete je oslovit a situaci s nimi vyřešit a následně požádat o úpravu recenze. Mnoho z nich nebude vědět, jak na to, tak nezapomeňte připojit následující postup:
- Přejděte do Google Maps
- Otevřete menu kliknutím na tři čárky
- Zvolte Vaše příspěvky
- Přepněte se na záložku Recenze
- Najděte recenzi, kterou chcete smazat nebo upravit
- Klikněte u ní na tři tečky
- Zvolte Smazat recenzi nebo Upravit recenzi

Co dělat, když recenzi nelze odstranit
Na recenzi zareagujte
Přidejte k recenzi odpověď. Ukážete tak dalším potenciálním zákazníkům, že Vám na podnikání záleží a při vhodné reakci dokážete negativní recenzi obrátit a navodit pozitivní dojem o firmě.
Reakce by měla být profesionální a zdvořilá. Máte možnost také vyjasnit nejasnosti a vysvětlit, proč k problémové situaci došlo.
Rovněž můžete recenzenta vyzvat k tomu, aby Vás kontaktoval s tím, že chcete situaci napravit. Když bude následně zákazník spokojen, můžete se třeba i domluvit na úpravě či odstranění původní negativní recenze.
Pohřběte negativní recenzi spoustou pozitivních recenzí
Čím více pozitivních recenzí budete mít, tím menší dopad bude mít negativní recenze na vaše podnikání. Když potenciální zákazníci uvidí většinou 5 hvězdiček, jedna špatná recenze jejich důvěru nerozhodí.
Předejděte budoucím negativním recenzím
Pokud dostáváte hodně negativních recenzí, znamená to, že existuje prostor ke zlepšení. Z negativní recenze se poučte a upravte procesy ve své firmě tak, aby k této situaci již nikdy nedošlo.
Nemáte prostor se o své recenze starat? Ať už se jedná o monitoring recenzí, reagování na recenze, jejich nahlášení nebo tipy, jak získat více recenzí, kontaktujte nás a získejte náskok před konkurencí!

Nemáte čas se věnovat svým firemním profilům? Pomůžeme vám!
Jsme specialisté na lokální SEO a postaráme se o to, aby vaše firma byla vidět na internetu v okolí vaší pobočky. Kontaktujte nás!
0 komentářů