Lokální SEO je marketingová technika, jejíž cílem je zviditelnit vaší firmu na lokální dotazy ve vyhledávání, v mapách a dalších službách. Tyto výsledky jsou zobrazovány zdarma. Říká se mu také Místní SEO nebo v angličtině Local SEO.
Obsah
Kdo potřebuje lokální SEO?
Vaše firma potřebuje lokální SEO, obsluhujete-li zákazníky v konkrétní oblasti a to:
- skrze svou fyzickou pobočku (např. restaurace v Liberci),
- nebo můžete svou aktivitu vykonávat přímo u zákazníka (např. malíři pokojů v Třebíči).
Můžete si všimnout, že dotaz se vždy váže na konkrétní lokalitu.

Chcete-li oslovit potencionální zákazníky z celé České republiky, lokální SEO není pro vás. Uživatel se sice může nacházet na druhé straně republiky, ale musí vždy aktivně hledat vaši lokalitu.
Pojďme si tedy uvést několik příkladů firem, které by lokální SEO měly řešit:
- restaurace,
- hotely,
- salóny krásy (kadeřnictví, kosmetika, manikúra atd.),
- řemesla (zámečník, elektrikář, instalatér, zedník, kominík atd.),
- fyzické obchody s produkty (hračkářství, chovatelské potřeby, vinařství, řeznictví, pekařství atd.),
- spousta dalších.
Co jsou lokální dotazy?
Lokální dotazy jsou dotazy uživatelů spojené s určitou lokalitou (např. pizzerie v Táboře, výroba klíčů blízko mě). Také se jim říká místní dotazy. Na příkladech je vidět, že lokalita může být v dotaze zmíněna nebo mohou být použita spojení jako „blízko mě“, „nedaleko“ či „v okolí“, kdy se relevantní výsledky hledají podle fyzické lokality hledajícího uživatele.
Poslední dva roky se objem vyhledávání lokálních dotazů obsahující spojení „blízko mě“ zvýšil o 150 %!

Uživatelé obvykle hledají podniky v konkrétním místě, kontaktní informace, otevírací dobu nebo trasu do místa. Častěji jsou tato vyhledávání vykonávána z mobilních zařízení než z počítačů.
Kde budete vidět?
Vyhledávání na Googlu
Local Pack
Local Pack je sekce, která se zobrazuje v organických výsledcích vyhledávání na Googlu u lokálních dotazů. Obvykle se nachází mezi placenými a globálními organickými výsledky a nabízí nejčastěji tři podniky, které odpovídají dotazu. Pro zobrazení firmy v této sekci je potřeba mít firemní profil na Googlu.

Firemní profil na Googlu
Při lokálním dotazu ve vyhledávání na Googlu se může zobrazit také Váš firemní profil na Googlu. Narozdíl od Local Packu se zobrazuje výhradně vaše firma a výsledek také zabírá více prostoru. Pro zobrazení tohoto výsledku je potřeba mít vytvořený firemní profil na Googlu.

Google Mapy
Uživatelé mohou používat lokální dotazy také přímo v Google Mapách. Mohou hledat buď konkrétní podnik, kdy se zobrazí jeho profil, nebo obecnější dotaz, kdy Google nabídne relevantní podniky odpovídající dotazu. Pro zobrazení v tomto prostoru je potřeba mít vytvořený firemní profil na Googlu.

Kompletní přehled umístění vč. dalších informací najdete v článku Kde se zobrazuje moje firma na Googlu?.
Seznam.cz
Karta s firmami
Buďte vidět také ve vyhledávači Seznam. Pro zobrazení vaší firmy je potřeba mít založený profil na Firmy.cz, díky němuž se může vaše firma zobrazit na relevantní dotaz na kartě s dalšími firmami. Tuto sekci můžeme přirovnat k Local Packu od Googlu.

Samostatný profil
Hledá-li uživatel vyloženě vaší firmu, Seznam umí zobrazit přímo váš firemní profil. Pro zobrazení firemního profilu je potřeba založený profil na Firmy.cz.

Firmy.cz
Firmy.cz je největší český adresář firem provozovaný společností Seznam. Pro zobrazení v tomto adresáři je potřeba mít vytvořený profil firmy na Firmy.cz.

Yelp
Yelp je výchozí mobilní aplikací pro lokální hledání na zařízeních Apple, tedy iPady a iPhony. Jedná se o obdobu Google Maps.

Proč je lokální SEO důležité
Čím dál více lidí používá vyhledávače k tomu, aby objevili inspiraci nebo informace týkající se podniků v okolí.Google uvedl, že:
- 46 % všech dotazů na Googlu je lokálních
- 87 % uživatelů alespoň 1x denně použije lokální dotaz
- 50 % uživatelů, kteří vyhledají lokální dotaz ve svých mobilech, přijdou do provozovny hned následující den
- 85 % uživatelů nakoupí u firmy, kterou viděli na prvních třech pozicích
Zkráceně řečeno, uživatelé hledají vaši firmu a pokud nejste vidět, utratí své peníze u konkurence.
Cítíte, že máte v lokálním SEO mezery nebo jste s ním ještě vůbec nezačali? Kontaktujte nás!

Nemáte čas se věnovat svým firemním profilům? Pomůžeme vám!
Jsme specialisté na lokální SEO a postaráme se o to, aby vaše firma byla vidět na internetu v okolí vaší pobočky. Kontaktujte nás!
0 komentářů